terça-feira, 4 de julho de 2017

Vitoria da minha Luz


A GREAT ACHIEVEMENT:
PUBLISHING A BOOK IN THE USA!

Let us say it squarely! June 26, 2017 is a day to remain historical for my Wife, Luz Compasso, and also for me.

I felt extremely happy when she got the news that a publisher in the USA had accepted and will print and distribute one of her books. It is the first book that she gets published in the USA. It is going to be the English version of one of her oracular books, the one with the English title “SOS – Give me a compass”. The title of the Portuguese original is “SOS – Bússola”. Here I should point out that she did not want to try to publish this book because, in her opinion, this book is less interesting  than others she had already published. I feel part of her achievement because I insisted with her to submit the book to the publishers.



The publisher is the Dorrance Publishing Company, established in 1920, a very experienced publisher in presenting new authors, with headquarters in Pittsburgh, Pennsylvania.



E SE LHE CUSTA LER INGLÊS, AQUI TEM A TRADUÇÃO:



UMA GRANDE VITÓRIA:

PUBLICAR O PRIMEIRO LIVRO NOS EUA!

Vamos dizê-lo sem rodeios! O dia 26 de junho de 2017, é um dia para ficar histórico para minha Esposa, Luz Compasso, e também para mim.

Senti-me extremamente feliz quando ela recebeu a notícia que uma editora americana aceitou e vai publicar e distribuir um dos seus livros. É o primeiro livro que ela publica nos EUA. É a versão inglesa de um dos seus livros oraculares, aquele que em Inglês tem por título “SOS – Give me a Compass”. O título do original Português é “SOS – Bússola”. Aqui tenho de sublinhar que ela não queria tentar publicar este livro porque, na opinião dela, este é menos interessante que os seus outros livros. Eu sinto-me parte desta vitória porque insisti com ela para submeter o livro às editoras. 

A editora americana é a Dorrance Publishing Company, fundada em 1920, com longa experiência no lançamento de novos autores. Tem a sua sede em Pittsburgh, na Pensilvânia.

0 comentários: